CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 2, 2010

Weekend yg best!

Last Saturday, shooting bebaju utk Charisma Boutique... Owhhhh... sgt penat... huhuhu...

Tapi saya enjoy... dengan mengupah sepupu saya jadik model utk baju, tudung & shawl yg ada dlm stock saya... maka kerja jadik lebih syok, tambah pulak sepupu saya tu suka melawak... mmg x rasa sgt la masa berjalan selama 4 jam shooting tu... dari pukul 3 ptg start mekap, 3.30 baru start tukar2 baju...

Rasanya kalu perjalanan saya keluar masuk rumah tu disambung jadik satu laluan yg panjang, mau dah sampai Jusco Tebrau kot... hahahha... serius penat okay... tp penat yg seronok la... :)
Boleh jugak saya practise mekap2 kat muka org, almaklum saya ni bukannya jurumekap profesional.. saya byk tgk video tutorial kat youtube jer... so, dari pemerhatian saya kat video tu saya try aplikasikan ke muka org... hehehe... pada pandangan mata saya, saya mekap sepupu saya tu kira ok jugak la... hahhaa, masuk bakul angkat sendiri, naik lif tekan sendiri... kikikikiki...

ok, balik semula citer pasal weekend... ingatkan semalam sempat nak update blog online boutique saya semlm, tp tak sempat pulak...

Tengahari semlm saya ajak cik abg pegi Jusco Tebrau, tujuan asalnya utk pegi amek jam tangan saya yg dah berbulan saya antar repair (under warranty) kat City Chain, tp bila dah sampai sana, orgnya kata x siap lagi...
Masa hantar repair kata dlm masa 2 bln baru siap, ni dah masuk 4 bln pun still x siap lagi... boleh pulak semlm salesman tu kata paling cepat 1/2 thn? Hampeh sgt kan... buat sakit hati je, yer lah... jam tu masih under warranty so diaorg pun buat la lambat2 kan... cuba kalu dah abes warranty nya, kompem seminggu dah siap... huhuhu... nyampah... :-(

Then, bila dah tau jam tu x siap lagi, cik abg saya ajak tgk wayang. Dia nak tgk citer Sorcerer's Apprentice tu... Masa tu jam pukul 1, so beli tiket kul 2.15pm... Lepas beli tiket, lapar pulak perut nih... ajak hubby gi makan... Time nak pi carik tempat makan tu, saya sempat menyinggah Watson utk beli lipstick Simply Siti, kaler Eslilin, sgt chantek.. hahaha... pastu pow duit cik abang saya la kan... :)
Kat sebelah Watson pulak Elianto tgh buat sale.. saya ni mmg peminat barang2 mekap, apa lagi x nak lepaskan peluang yg ada tu la... hehehe... saya telah menge"pow" duit cik abg utk beli shimeer stick eyes, 3D eyeshadow, blusher brush & lip brush... maka total utk hasil pow duit cik abg saya utk beli semua barang mekap tersebut adalah RM70.80 shj... hahahaha... tu pun x complete lagi... ada byk lagi barang yg saya aim nak beli, tunggu saya jalan sorang2 la yek... hehehehe...

saja nak tunjuk barang mekap yg saya beli guna duit cik abg aritu :)
1. yg terbaring bhgn depan tu blusher brush, tp saya nak gunakannya utk shading muka :)
2. sebelah belakang tu lip brush, guna utk sapu lipstik la yer :)
3. yg bekas bulat kaler biru tu 3D cube eyeshadow from elianto, harga asal RM12 pas 50% tinggal RM6 je uolsss... :) kaler dia cantek, cam ada sparkling gitu. Tapi saya belum test lagi :)
4. lipstik tu from Simply Siti, color code Eslilin. Cantik sgt :)
5. yg macam pen kaler kuning tu shimmer stick, functionnya sama cam eyeshadow tp saya guna utk mekap eye base. Kaler pale gold. :) pun belum test jugak tu :)

ni la kaler Eslilin by Simply Siti, saya sgt suka.. sbb cantik sangat :)
harga lipstik Simply Siti ni RM35.90, tp x rugi la beli... saya suka sgt2... :)
saya ada lagi satu kaler namanya Wajah Kekasih... kalu saya pakai yg tu kawan saya kata muka pucat... huhuhu.. so kena cover dgn lip gloss la... :)


ni pulak 3D eyeshadow cube by Elianto, kalu x silap kalernye Ocean Blue... kalu x silap la...
saya x sempat nak bukak lagi bekasnya.. lepas beli terus simpan masuk mekap bag saya :)


ni gambar shimmer stick versi dekat sket... harganya kalu x silap RM18 but after discount tinggal RM12 kot... saya pun dah lupa la... huhuhu...


ni pulak blusher brush & lip brush juga dr elianto... :)

kawan2 yg suka barang2 mekap tu, pegi la elianto sbbnya diaorg tgh buat sale tau. :D

Ok, pas tu kitaorg baru carik tmpt nak makan... semua tmpt full... masa tu dah pukul 1.25pm... last2 pegi KFC, punye la panjang org q... dgn aircond nye yg dah x rasa sejuk, jenuh beratur 20minit...huhuhu...
Then makan dgn pantas, sbb nak kejarkan movie kul 2.15pm tu... Siap makan kul 2.10, pastu cik abg bawak Danish pegi toilet dulu, then beli popcorn & kitaorg manage masuk panggung kul 2.20pm... lewat 5min jer... tp movie belum start pun, baru tunjuk teaser citer2 lain...

Seriously, Sorcerer's Apprentice adalah sgt best... x rugi tgk, rasa cam nak tgk lagi sekali jer...
Saya rasa citer tu mesti ada sambungan part 2, sbb watak yg nama Horvarth tu masih hidup lagi...
Saya x sabar nak tunggu part 2 kalau ada... hehehe...
Saya ni x pandai nak tulis review, tp kalu saya rajin nnt saya tulis sket2 yer...

Ok, after tgk movie, kitaorg jalan2 kejap kat Jusco... then cik abg belikan anak bujang dia kasut raya...
Senang hati, kelengkapan raya utk anak2 semua dah siap, pasni tinggal nak carik utk mommy & ayahnya je.. :)

Round jugak kedai2 kasut kat Jusco tu, tp xde pun yg berkenan dihati mommy, so cakap ngan cik abg, next time jelah carik kasut tu... plus cik abg pulak rasa x sedap perut, masuk angin katanya,... so dia pun x brape nak ada mood jalan2... pastu ape lagi... balik lah...
Sampai umah ada pulak sedara yg datang, ingat nak guna PC utk edit gambar baju2 tu semua... tp x sempat nak siapkan, sedara dtg tu lmbt pulak baliknya... So, tergendala la kejanya.. ingat nak siapkan jugak, tp mata dah mengantok sgt... maka saya tutup PC and tido... hahhaha...

Malam karang, saya nak booking PC tu utk siapkan keja2 saya... cik abg, anda x boleh guna PC ye malam nih... saya ada keja nak disiapkan... :)

0 comments: