CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 12, 2010

Kemudahan saya dah x jadik mudah (>.<)

Semlm ada org beli tudung, memandangkan semlm cuti umum utk negeri Johor (1 Ramadhan) so saya ajak hubby saya pegi buat poslaju kat kedai Telco & Post. Memang senang berurusan dgn kedai ni. Jimat masa pun ya.

Pejabat pos kan biasanya hari cuti umum tutup, tapi kedai Telco & Post ni tak. Dia bukak dari pukul 9.30pg and tutup pukul 10.30mlm. Mmg memudahkan saya utk pos barang lepas waktu bekerja, especially kalu ada org buat payment after office hour. Boleh saya balik umah kejap, packing barang then pas maghrib saya keluar pegi kedai tu utk buat poslaju. Tak kisah la walau dia kata jalan keesokkan harinya, yg penting saya dpt pos right after saya received payment from customer.

Tapi semlm, masa pegi kedai tu utk buat poslaju, ada notis tertampal kat pintunya. Bunyinya lebih kurang camnih "Mulai 13 Ogos 2010 semua urusan Poslaju akan dihentikan buat sementara waktu sehingga diberitahu kelak"... Haiiihhhh... nape la nak kena stop. Lepas ni saya nak kena berebut pegi pejabat Pos la pulak. Bila saya tanya kat org yg jaga kedai tu, dia kata ada masalah sket dgn Poslaju. Tak tau la apa masalahnya. Nak tanya lebih2 kang dia kata saya ni kepoh lak kan... huhuhuh...
So, saya kena advice customer saya yg barang mereka order tu akan saya poskan lepas 2 hari bekerja.
Pejabat pos yg bukak sampai pukul 7pm mmg ada, tapi Poslaju tutup collection pukul 4ptg. So, barang yg saya pos lepas pukul 4pm tu akan jalan pd keesokkan harinya lah.

Hmmm... nak buat camane, dah kemudahan yg ada dah ditutup buat sementara waktu. Saya harap sgt Poslaju tutup sementara je kat kedai Telco & Post.

Buat masa ni, kena la gunakan khidmat poslaju kat pejabat pos.

1 comments:

ReActivate

::: salam eryne.. saya pon baru tahu pasal telco&post ni, mula2 perasan masa kedai ni bukak kat tamn bukit dahlia warna kuning menyala.. tapi skrg nih dah takde, dah tutup kot.. apalaa.. laman web dia pon ada beberapa error yg tak dibetulkan hingga kini.. ada problem ke? yg eryne selalu pi ni, kat mana yeh? dlm laman web di johor ada 4 caw. jer..

::: kat rumah saya di KL best sikit, pejabat pos biasa bukak sampai malam tiap2 hari. dulu ada drive-thru, skrg takder dah drive-thru tuh sbb selalu jammed [hehe]

~ selamat berpuasa eryne..