CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, October 8, 2011

Rumah Oh Rumah

Rumah kami di JP Perdana tu rasanya dah 98% siap, tapi nak menunggu pemaju keluarkan CF tu tak tahu la berapa lama lagi. Selagi CF belum dapat, jangan harap la nak ambik kunci rumah kan. Masalah saya sekarang ni rasa agak rumit jugak. Memandangkan parents saya dah bercerai, maka rumah sedia ada sekarang ni dah dijual. Proses jualan tu ambik masa agak panjang, jadi sementara dokumen pindah milik dan bank belum release payment, maka saya sekeluarga masih lagi menetap di rumah tu bersama dengan ayah saya. Menurut kata ayah saya, proses tu mungkin ambik masa lagi 2 bulan. Maka dalam tempoh 2 bulan ni  saya kena cari rumah sewa.

Pening memikirkan untuk cari rumah sewa yg sesuai dgn keluarga saya ni. Haritu saya dah dapat rumah sewa yg berdekatan dgn tmpt saya sekarang, dekat dengan sekolah Danish, tapi bila fikir balik kos minyak untuk ulang-alik tempat kerja, macam tak berbaloi rasanya. Jadi saya bincang semula dgn suami & dia pun setuju untuk cari rumah sewa lain yg dekat dengan tempat kerja saya.

Kawasan yg menjadi tumpuan kami sekarang ialah Bandar Seri Alam dan juga Taman Rinting. Tapi bukan semua rumah boleh masuk dalam senarai pencarian rumah kami. Jenuh jugak saya surf internet, Mudah.com tu jangan cakaplah, sehari lebih 10 kali saya masuk semata-mata untuk mencari rumah sewa. Tapi susah sungguh nak cari yg sesuai dengan keluarga saya.

Ciri-ciri rumah sewa yg saya cari; rumah teres setingkat atau apartment/flat yg ada lift, dekat dengan sekolah & kedai. Nampak macam tak susah nak cari rumah yg ada ciri-ciri macam saya nyatakan tu kan? Tapi sesungguhnya amatlah susah nak mencarinya.

Jadi sekiranya ada antara kawan-kawan saya yg terbaca entry ni, dan sekiranya tahu ada rumah yg hendak disewakan dan rumah tersebut memiliki ciri-ciri dan kawasan seperti yg saya nyatakan diatas, sudilah kiranya tinggalkan komen atau emailkan no. telefon tuan punya rumah tersebut kepada saya di eryne1908@yahoo.com.my. Terima kasih.

Sesungguhnya saya agak buntu dan tak tahu lagi mana saya nak cari rumah sewa ni. :(


Cantik combination color ni
* Pics dr Google

Oh, ini pun cantik. Tapi tak mampu la saya nak sewa rumah besar macam ni.
*Pics dari Google.

0 comments: