CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 10, 2011

10.10.2011 - The 8th Anniversary

Hari ini, tarikh 10.10.2011 merupakan tarikh keramat untuk saya dan suami saya. Ya, pada tarikh ini lah, 8 tahun yg lalu kami mengikat janji untuk menjadi suami isteri. Alhamdulillah, 8 tahun kami hidup bersama. Dikurniakan dengan 2 cahaya mata, itu sudah cukup membuatkan saya bahagia bersamanya.

Adat dalam berumah tangga pasti akan ada pasang surutnya, dan alhamdulillah kami berdua berjaya mengharunginya bersama. Semoga ikatan ini akan berpanjangan hingga kami menutup mata dan juga hingga ke syurga. Tidak ada org yg perfect dalam dunia, begitu jugalah kami berdua. Tapi kami saling melengkapi, itu yg paling utama. Tak kisahlah kalau saya kena cakap berulang-kali semata-mata untuk meminta tolong dari suami, dan tak kisah jugaklah kalau saya hari-hari diingatkan untuk membuat air minuman untuk suami. Hahaha, itu antara kekurangan kami berdua. Itu yang saya katakan, tiada manusia yg perfect dalam dunia. Maka saya terima suami saya dengan seadanya. InsyaAllah, saya akan memperbaiki kekurangan yg ada pada saya.

Saat baru bergelar suami isteri :)

"Ya Allah, kau ampunkanlah dosa kami berdua, berikanlah kami kekuatan dalam mengharungi liku-liku kehidupan suami isteri, kau bimbinglah hubungan kami menuju ke jalan yg kau redhai. Kau limpahkanlah kasih sayang antara kami. Kau kurniakanlah rezeki yang halal buat kami. Kau jadikanlah suamiku seorang pemimpin keluarga yg boleh membimbing isteri dan anak-anaknya ke jalan yg kau redhai. Kau jadikanlah diriku seorang isteri yg sentiasa taat dan setia di sisi suamiku. Sesungguhnya Engkau yg Maha Pengampun, Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Amin Ya Rabbal 'Alamin.

Semoga hubungan kami kekal hingga ke syurga. Aminnn...