CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 10, 2012

Org lain guna ok, but saya tidak... pftttt


I'm sure most of you pernah dengar tentang keberkesanan, kebagusan, keterreran produk Safi Rania Gold kan? Ye, mmg ramai yg tahu punyalah. Disebabkan ramai yg bagi feedback bagus untuk produk tu, so saya pun dengan semangat berkobar-kobar nak mencubanya jugak.

2 minggu lepas saya pun beli produk SRG ni dekat Tesco, bukan complete set pun. Yg saya beli gel pembersih, toner, moisturizer & krim kontur mata. Lepas 2 hari saya guna, naik bintik-bintik jerawat halus dekat bahagian anak rambut. Dalam masa yg sama, saya juga try Serum yg di recommend kan oleh sorang kawan saya. Produk from Neutical, Serum for Open pores, scars & Scar Potion. Saya fikir mungkin tu salah satu simptom dan akan baik dalam tempoh 5 hari. So, saya teruskan penggunaan kedua-dua produk berkenaan. Masuk hari ke empat, muka saya start dari bahagian rahang sampai ke dagu jadi gatal-gatal dan macam kering terkelupas. But, saya masih fikir tu mungkin simptom ringan saja. Tapi bila ada satu hari tu en.suami tegur, katanya muka saya naik biji-biji kat pipi macam rashes, saya dah start risau. Adik saya pun cakap benda yg sama, muka saya macam menggerutu. Jerawat takde, tapi permukaan kulit tu tak licin. Start dari haritu saya stop guna toner & moisturizer SRG dan juga serum & potion, tapi masih terus menggunakan gel pembersih. Masalah gatal muka masih berterusan. Makanya cukup seminggu saya guna produk tu, saya pun terus stop semua. En.suami saya yg suruh saya berhenti guna, takut melarat macam dulu, keluar jerawat berketul-ketul kat muka. Cukup lah saya sengsara selama setahun lebih gara-gara muka berjerawat dulu.

Jadinya, skrg dah seminggu saya stop SRG dan hilang sudah rasa gatal merenyam dekat muka saya ni. Now saya continue dengan my miracle Cetaphil Gentle Cleanser dan Neutrogena Skin Combination Moisturizer. Tak kisah la guna 2 produk ni pun takpe, dah mmg jodoh kulit muka saya dengan dia saja. Hahaha. Tunggu kulit saya berehat dalam tempoh 2 minggu ni, lepas tu saya akan cuba guna semula serum yg ada. Sayang serum beli mahal-mahal tapi tak guna. If mmg betul kulit saya tak sesuai dgn serum tu baru saya fikir utk let go pada sesiapa yg sudi. Hehehe.

Kulit muka saya teramatlah sensitif dan tak boleh suka-suka nak try sebarangan produk. Ada kawan saya suggest ambik injection dekat pakar kulit utk selesaikan masalah kulit sensitif saya ni. Tapi memandangkan kos sekali injection tu dah RM250, so saya lupakan dulu hasrat tu.

3 comments:

Jay

Hi saya blogwalking sahaja.. Tukar2 blog nak? see u k...

ReActivate

::: salam eryne.. takut gak kalo dah jadi mcm tuh.. kadang2 ada produk yg tak serasi dgn kulit seseorg.. depends.. mcm ubat gak atau sesetgh buah2an spt air kelapa utk mereka yg kena chickenpox, kacang utk mereka yg alergik dan air susu utk mereka yg tak intolerance. yg penting jumpa doktor dulu atau makan buah2an tempatan dan be careful yee eryne.. jaga diri n keep on blogging.. :)

.::: Princess MOMOY :::.

sekali jab RM 250 ?
mahalnya
baik beli sendiri baru RM 200- RM 300 untuk 10 x
pastu upah doc inject

momoy dah beli tapi belum try lagi