CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 30, 2010

.::Semalam yg memenatkan - tapi seronok :)::.

Semlm saya telah mencutikan diri saya dari bekerja. Hehehehe...

Maka semlm adalah permulaan kepada bisnes saya secara sah. :)
Saya dah register nama syarikat di SSM. Sangat la mudah, semua org boleh register company. :)
Nanti malam saya update lagi nama company & no. syarikat yg saya & adik saya bakal uruskan. Buat masa ni, belum ada apa aktiviti terbaru dari syarikat kami. Cuma adik saya sedang menyiapkan barang hantaran sepupu kitaorg yg akan melangsungkan perkahwinan minggu depan. Harini adik saya akan bertolak ke sana, bersama-sama barang hantaran yg baru separuh siap tu. Katanya nak siapkan kat sana nanti. Hmmm... biarlah dia, janji barangnya siap. Saya malas nak cakap apa-apa, sbb adik saya tu lain sket perangainya. So, saya biarkan dia buat apa yg dia rasa elok.

Semlm jugak PC saya telah mengopakkan duit saya. Huhuhu... Bawak PC ke authorised repair center for HP, bila bagi tau apa problem PC saya tu, terus je technician lady tu check. Saya ingat tinggalkan dulu kat situ, tapi rupanya dia terus settlekan semalam jugak. Dia check kejap je, terus dapat tau apa masalahnya, kena ganti power supply. Benda tu yg rosak, then saya mintak dia upgrade rem. So, dia rekemen upgrade rem ke 2GB. Sblm ni PC saya cuma 512MB je, punyelah lembap nak bukak satu2 folder. Sbb tu saya mintak upgrade kan rem. Lepas settle semua, time nak bayar dia kate total RM335.00, termasuk labour charge. Mak aihhh... Camtu je kena byk gitu. Nasib baiklah saya ada duit standby, kalu x, mau saya kata kat amoi tu tinggal PC tu kat situ dulu. Saya ingatkan letak dlm berapa hari dulu kat situ, tp dah dia terus check on the spot, terus la dia siapkan on the spot jugak. Hmmm... mana nak carik duit extra nih... Huhuhu...

Dan semlm jugak, sebelum saya keluar utk daftar syarikat, saya bawak anak saya, Danish ke klinik. Dia demam dah 2 hari x baik2. Then doctor check semua badan dia. Takut denggi. Sbb doktor ada tanya kat kawasan rumah saya tu ada org kena denggi tak, saya kata xde. Sebenarnya Danish demam sejak sampai kampung lagi. Maybe panas sgt kat sana, saya pun kena migrain dari tengahari sampai ke malam. Mmg tak larat betul la rasanya. Alhamdulillah, Damia xde pape. Sambung citer pasal Danish semula, bila balik umah, bagi dia ubat, then saya keluar semula. Bila saya balik umah petang semlm, mata dia dah bengkak. Saya dah agak mesti dia allergic ubat. So, mlm semlm pegi klinik lagi. Doctor suruh tukar ubat dari Brufen ke paracetamol. Danish allergic pada ubat Brufen & doctor siap keluarkan kad allergic lagi. Huhuhu... Pagi tadi saya check temperature Danish, still ada demam lagi sikit. Saya dah SMS teacher dia inform yg Danish x pegi sekolah lagi harini. Hmmm... saya ni kat tempat keja rasa cam x sedap je nak keja. Tapi apa boleh buat, semlm dah cuti, takkan harini nak cuti lagi kan. Keja tetap kena jaga.

Hmmm... sekejap lagi saya kena inform bibik bagi Danish ubat. Tadi seblm keluar lupa nak pesan pada bibik tu.

1 comments:

kasihibu

tahniah eryn..semoga berjaya
kesian danish demam kena minum air banyak ye... xoxo