CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 2, 2010

.::Angan-angan saya::.

Hmmm... saya ni sebenarnya sedang melalui fasa bosan utk bekerja, tapi apa boleh buat. Kalau tak bekerja, takda la duit kat tangan. Tapi serius, mmg saya dah bosan nak menghabiskan masa dari 8am-5.30pm kat opis. Tu belum tambah perjalanan pergi balik kerja. Balik kerja kompem la jem, highway pasir gudang tu mana pernah jem kalu bukan cuti panjang. Bosan kan kerja camnih, lagipun kerja plak tak mencabar. Setakat duduk kat opis settlekan order, tambah sket itu ini. Mmg tak mencabar langsung.

Teringat zaman practical kat TV3 dulu. Kerja sbg Assistant Producer & Journalist. Sangat seronok! Tapi rezeki saya bukan dalam bidang tu, nak buat camana. Jenuh saya hantar resume sana-sini. Cuma sekali je saya dipanggil utk interview oleh Karangkraf. Itupun lepas resume kali yg ke-15 dihantar rasanya. Tuhan dah tetapkan, kewartawanan bukan bidang kerja saya. Maka, apa yang saya belajar selama 2thn di Akademi TV3 tu sekadar memberikan saya ilmu dan pengalaman manis ketika menuntut di sana. Redha la saya bekerja sbg kerani di pasir gudang yg penuh dengan pencemaran udara nih. Mmg rezeki saya dan keluarga di sini.

Tapi sekarang, saya rasa saya nak menambah rezeki saya yg sedia ada dengan membuat bisnes. Dulu saya pernah buat online bisnes, tapi ditutup atas sebab saya tak boleh handle seorang dan faktor masa yg terhad. Sekarang saya dah ada adik yg mempunyai niat yg sama spt saya. Jadi saya terfikir utk menyambung kembali bisnes yg pernah tergendala dulu. Ini baru angan-angan namanya. Tapi rasanya angan-angan ni akan jadi kenyataan. Cuma saya kena tunggu sikit masa lagi, sekarang ni masih tak cukup modal, plus saya masih survey apa barang yg saya dan adik saya akan marketkan. Adik saya propose pada saya utk concentrate pada barang2 souvenir org kawen & buat barang2 hantaran. Saya & adik saya mmg ada kelebihan dlm benda2 tu (ni bukan bangga diri ya), tapi kena ada org yg boleh marketkan usaha kami utk buat benda tu. InsyaAllah, saya rasa saya akan tubuhkan satu syarikat kecik atas nama kami 2 beradik nanti. Lepas ada syarikat sendiri, mudah-mudahan bisnes kami akan berjalan lancar.

InsyaAllah... itu angan-angan + cita2 saya ya. :)

0 comments: