CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 8, 2011

Saya berjaya!!!

Lama gila tak update blog ni, last citer pasal gi Cameron Highland aritu je kan. Macam tu lah kalau mood malas nak menulis tu sampai, ada idea nak tulis tapi sebab malas terus bertunda-tunda, terus tak update. Haihhh... camana nak jadik jutawan blogger gini. Hahaha... Berangan je la nak jadik jutawan, M tu besar sgt. :p


Rasanya ramai yg tahu pasal Big Sale Air Asia ni. Sejak balik dari Langkawi bulan 6 yg lepas, saya dah pasang niat nak pergi sana semula tahun depan. Sebabnya tak puas berjalan, terkejar-kejar masa. So saya nekad, kali ni kalau Air Asia ada buat promo, saya akan sambar tiket pergi Langkawi.

Berjaya jugak saya book flight ticket from KL - Langkawi pagi tadi. Mulanya saya tunggu jugak tgh malam tadi, tapi bila select date terus kena hantar ke "Waiting Room". Try 2-3 kali tapi asyik kena hantar ke sana je, saya naik menyampah pulak la kan. Last-last tutup PC, terus saya masuk tidur. Pagi-pagi sampai office dalam pukul 7am, terus on PC and bukak web AA. Alhamdulillah, sekali try je terus berjaya book. Horay!!!!

Saya dapat book flight ticket KL-LGK for RM0.10/person, campur airport tax, fuel surcharge, 50kgs luggage semuanya saya bayar cuma RM220.80 for 4 person return flight. Tapi disebabkan saya bayar guna CC, so kena extra charge la. Rugi betul RM64, so total up saya kena bayar RM284.80. But takpelah, as long harga tu tak lebih dari budget saya. I'm so happy, sebab ni first time saya berjaya merembat tiket harga 10cents. Hehehe. Mula-mula ingat nak book jugak flight JB-KL, but timing sambungan flight tu tak kena. So takpelah, nnt drive up to rumah makcik, park kereta dekat rumah dia then naik cab ke LCCT. Should be no problem :)

Mula-mula pilih tarikh on weekend, tapi hampeh. Seketul pun tak kena. Nak tak nak terpaksalah pilih tarikh on weekdays. Tapi yg tak bestnya, tarikh fly yg AA offer tu bukan time cuti sekolah, sekali lagi terpaksa lah saya mencutikan Danish sekolah 4 hari.

We will be going to Langkawi on October next year. Hahaha, jauh lagi perjalanan nak sampai bulan 10 tu kan. Takpe, lama sikit boleh simpan duit. So, tiba masa nnt insyaAllah tabungannya dah mencukupi :)
Kali ni planning ke Langkawi mmg niatnya nak shopping sikit. Sebab tu kena simpan duit byk, kalau bawak duit sikit nanti tak puas pulak nak berbelanja kan. Hahaha...

So, for this trip we will plan it well. Sebab ada byk masa lagi, insyaAllah nak buat semua yg tak sempat time pergi last time. :)
Hope everything goes well bila sampai masanya nanti. Aminnnn :)

1 comments:

wakgelas

wak pon penah pegi langkawi jugakkk....eeeeE wak dh datang niiii nk komen komennnnn..........