CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 15, 2011

Kita nak jalan-jalan Melaka

Esok saya sekeluarga akan ke Melaka. Bawak anak-anak makan angin. Sepanjang cuti sekolah ni Danish belum ke mana-mana lagi. Alhamdulillah ada rezeki lebih, boleh la bawak anak jalan-jalan.

Tidur di hotel budget, Hotel Seven di Jalan Laksamana Cheng Ho, 3 hari 2 malam. Kami ni budget traveler, jadi hotel-hotel mewah mmg tak masuk dalam senarai. Hahaha.. paling mewah pun kami pernah tidur dekat hotel 3 bintang je, itupun guna government rate staff en.suami. Selagi kita boleh potong, kita potong la kan. :)

Sebenarnya dah lama sangat saya tak ke Melaka. Last saya pergi rasanya masa sekolah lagi kot, dlm umur belasan gitu. Haih... terasa dah tua pulak. Dulu saya tak suka pergi Melaka, maybe sebab dah selalu sangat pergi sana sampai naik bosan. Tapi sekarang kawan saya kata Melaka dah best, macam-macam ada. So, kebosanan yg dulu tu dah bertukar kepada keterujaan. Hahaha... gila jakun.

Plan nak buat apa kat sana belum ada, so kita redah je lah ye. Danish sibuk nak tgk A Famosa. Ok, itu tempat wajib pergi, yg lain-lain semua belum tau lagi. Tapi apa yg saya baca dari hasil peng'google'an, byk tempat baru yg menarik ada dekat sana. Jonker Walk, Sungai Melaka naik cruise, Menara Taming Sari, shopping mall (hahaha, macam kat JB takde shopping mall ye), etc... Kena pergi semua tu, ada lagi tempat best yg tak masuk dalam list. Esok kena beli map Melaka. Haha, kami travel guna map saje tau. Orang lain semua guna GPS, tapi kami lebih suka guna peta. :)

Hopefully cukup masa kami semua utk jelajah bandar Melaka dan kawasan yg sekitarnya. :)

0 comments: