CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, September 1, 2010

M.E.N.G.A.N.T.U.K

Inilah padahnya bila "terkurang" tidor. Sampai opis dgn mata sembap & black circle around my eyes.
Arrgghhh... rasa cam mata panda bila tgk kat cermin. Haihhh... Saya akan make sure lepas raya ni saya akan mendapat tido yg cukup.

Malam merdeka haritu, saya tido lambat. Dalam pukul 1.30am. Bukannya saya pegi countdown yek. Saya berbuka puasa kat luar dgn adik-beradik saya, afterwards kitaorg decide nak pegi pasar borong pandan. So, bertolak la ke sana. Sampai sana, org dah ramai. Nak cari parking pun payah. 3 kali gak pusing kat situ. Last2 letak je la kereta kat tmpt yg sepatutnya diletak. Nasib la, dah org lain pun buat, kita pun ikut je lah. Hehehe...

Saya takde membeli sangat, just tgk2 and sekali ternampak shawl yg saya berkenan kat tenet. So, beli satu shawl tu je lah. Ada jugak shawl lain yg saya berkenan, tp disebabkan harganya yg agak mencekik darah, so saya x beli. Tapi tu lah masalah saya ni, balik umah duk teringat je. Haihhh... Mmg nak kena beli gak la nmpknya, kalu tak sampai abes raya pun saya akan duk ingat je kat shawl tu. Macam2 ada kat sana. So, sesapa yg duk JB and nak carik kelengkapan hari raya, boleh la shopping kat sana. Harga pun oklah, takde lah mahal sgt. Sedang elok pada saya.

Pusing punya pusing, jam dah pukul 11pm. Cik abg dah ajak balik. Sampai rumah dalam kul 11 lebih, anak2 saya dah tido rupanya. Lepas bersihkan badan, mata saya x mengantuk lagi. So, saya duduk depan TV temankan cik abg saya menonton and saya pulak sambung jahit manik kat baju kurung anak dara saya. Sebab tu la saya tido lewat, konon ingatkan esoknya tak kerja. So, saya pun takde lah nak masuk tido awal.

Esok paginya lebih kurang pukul 7.30am saya dah terjaga (saya x bgn sahur sbb saya x bole puasa). Bila dah terjaga tu, mata dah takleh nak lelap semula. Anak2 saya pun dah bgn, so saya pun bgn la jugak. Saya sambung jahit manik lagi. Hehehe... Kemaruk menjahit manik plak saya sekarang ni. Tapi kejap je lah. Lepas dah siap satu baju tu, saya bersihkan diri. After that, sambung buat kuih pulak. Macam2 saya ni kan. Jahit manik lah, buat kuih la. Macam2... Nak raya kan, so macam2 benda la saya nak buat. :)

Buat kuih leceh ni mmg menduga kesabaran. Patutlah org jual kuih almond london tu mahal ek. Sebab nak membuatnya leceh yg amat. Nasib baik saya x boleh berpuasa, jadik takde la saya lepak sgt. And nasib baik jugak mak saya and pembantu rumah tolong sikit2. Saya start buat kuih dari tengahari then siapnya lebih kurang lagi sejam nak berbuka. Punyalah lama kan. Ni pun ada lagi few jenis yg saya nak buat. Semlm dah x larat nak sambung, so saya stop terus.

Semlm saya tak ke mana2, memula ingatkan nak ajak cik abg pegi City Square, tapi disebabkan kuih saya tak siap lagi so cancel lah. Hmmm... tunggu gaji clear baru leh jalan2. Kalau tak buat sakit hati je jalan2 tapi takleh beli apa2. :)

Dah abes menaip entry ni, mata saya dah agak segar sket. So, baik saya sambung buat keja :)

1 comments:

ReActivate

::: Salam merdeka eryne [huhu] & selamat hari lahir [belated] buat eryne juga.. sorrii sbb baru tahu.. hari tuh masa jengok2 tingkap blog eryne nih ingatkan beday anak eryne, rupa2nya tuan punya badan [hehehe] 29, muda lagi tuuuhh..

::: puas jugaklah saya survey apa maksud shawl tuh, then barulah saya dpt tahu bila opismate wanita saya jelaskan maksudnye.. [hehehe] saya panggil kain alas meja empat segi sama / bulat ada rambu ramba.. sbb saya selalu beli alas meja jenis mcm shawl tuh [hehehe] opismate kata, bukanlaa!!! [hehe] marah pulak.. neway cantik gak kalo wanita pakai shawl tuh.. yelah kalo pakai baju sejuk / windbreaker, komot plak baju kurung amoda tuh.. senang pakai shawl, just lilit2 jer.. nak simpan pon senang.. betul kata eryne, kalo dah sukee, tapi tak beli, sampai rumah mmg teringat2 [hehe] samalah saya bila hampir2 nak beli sesuatu yg saya idamkan mcm hp ker, komputer ker, assesori kereta ker [hehehe].. sbb tuh bila saya keluar shopping, terus 'grab' ajer.. tapi mcm saya, saya byk survey dulu kat internet sblm beli especially brgan elektronik..

::: mmg menduga keimanan bila buat kuih raya di bulan puasa nih, bukan setakat penat tapi melaparkan! itu kalo saya ler bila tolong ibu buat [huhu] baunyer mengancam! sbb tuh kuih raya nih mahal2 berbanding biskut di dlm tin tuh yg ada kilangnya sendiri.. rajin eryne buat kuih yee.. rajin jugak ajak suami pi jalan2 kat CS [hehe] walopon just niat di hati..

~ selamat beribadah eryne! ;)