CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, May 12, 2010

Ape ek?

Hmmm... lame x update kan...

Byk story benornye, tp sbb kemalasan utk meng'update' telah melanda, maka smua story itu telah basi kekdahnya...
Actually baru baik demam, ni pun belum baik 100% lagi benornya, tp gagahkan diri jugak dtg opis... 2 hari MC, kang sambung byk2 hari ada problem kat opis payah gak. Tak kisah la kalau ade org tolong cover keja pun, tp mulut2 org mane boleh tutup kan... Nanti kang ada pulak citer x best kedengaran kat belakang tabir. Takpe la, biar saya berkorban sikit. Kalau sampai petang ni demam saya x berulang, maka saya isytiharkan diri saya sihat... Cewahhh.. boleh gitu... Hehehe...

Sebenarnya tak tau nak story apa. Kita story pasal anak2 saya la yek.

Danish -
He is getting better dlm pelajaran, spelling pun dah ok. Ejaan in Malay yg agak susah pun dia dah boleh ingat. Kalu x dulu, semuanya kosong, xde satu pun yg betul. But now dia dah ok sket, dah boleh memorize apa yg dihafalnya & bole tulis apa yg diingat dalam kepalanya ke atas kertas.

Dah boleh membaca sket2 jugak, in Malay la. English belum boleh sangat.
Matematik pun quite ok, nak kena guide sket, kalu biar je kompem terbabas... Hehehe...
Overall tgk ada peningkatan dlm pelajarannya sepanjang setgh tahun pertama nih.
Tunggu exam nnt, ape citer dia punye result. :)

Posing ngan mommy time tunggu ayah lame sgt settle tah hape kebendenye sampai berpeluh-peluh kepanasan dlm keta - aircond mengong...

Damia -
Budak perempuan ni... adooooiiiiii... pengsan la saya kalau saya ada lagi 2 org anak perempuan camnih. Bila dia bijak sgt, macam2 mende dia buat diluar kawalan saya. Jenuh nak menjaga dia sorang nih, x sama cam abg dia dulu.

Perkara pertama - sgt garang, kalau org marah dia, kompem dia pukul balik org yg marah tu.
Kedua - suka buli abg & sepupu lelaki dia. Nnt dia ketuk kepala sepupu dia ngan sudu & nak baling toys kat abg dia.
Ketiga - pakar panjat memanjat... dia telah berjaya memanjat kerusi di meja komputer saya, dan kemudian memanjat meja komputer tersebut utk mengambil barang2 yg saya simpan di atas para dalam bilik saya, dan semalam masa ayah dia tengah duduk baca koran, dia telah memanjat dan turun dr bdn ayahnya dengan selamba sebarapa byk kali yg dia suka.

Sampai mama saya nampak pun mengucap panjang, ayat yg mama saya selalu cakap kat dia "Damia, napelah taknak jadik pempuan melayu terakhir, kasor benor la budak pempuan sorang nih"

Hmmm... pening kepala saya tgk anak dara saya tu, lasak mengalahkan abg dia. Adoyaii, jenuh nak ajar dia berlemah lembut bila dia dah besar esok nih.

Ni gaya budak penat main ketidoran.

Anak dara ni mmg susah nak diambik gambor. Lasr2 gambo mommy je la yg beriya... huhuhu...

1 comments:

::: ReActivate :::

::: [hehehe] kelakar jugak ya baca citer eryne nih yee.. mcm2 kisah di opis mahupon di rumah dgn anak2. sabor jerlaa.. tapi mmg biasalah bila kita amik cuti waktu org tgh keje, apatah lagi kalo keje kita belom siap, mesti ada yg kena ganti kita.. kalo kena geng best, smooth ajer ler keje. bagus gak eryne bersikap positif dlm semua hal termasuklah hal kesohatan. kalo selalu fikir yg kita nih sihat, insya-Allah badan pon automatik akan sihat juga. org kata mind power lah katakan.. saya pon sukee fikir mcm tuh.. memang berkesan. kecualilah kalo betul2 dah sakit melampau, itu mmg kena bykkan rest di rumah. pasal anak2 eryne sonok saya baca [hehe] sama plak ksah dgn anak2 buah saya.. yg no.2 mmg terluar biasa perangainya tak sama dgn yg sulung; senang betul nak jaga. yg no.2 ni, pengsan! nanti dah besar, insya-Allah mereka semua akan berubah, dont worry.. yg penting kasih sayang & didikan agama..

::: pasal muka saya ni [hehe] saya petik kata2 dato' siti nurhaliza: biarlah rahsia.. [hehehe].. terima kasih eryne sudi melawat ke blog saya.. saya kat KL ni.. ada keje sikit.. esok nak ke sabak bernam plak..