CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 31, 2010

Mengantuk Mode

Mata oh mata, jgn la kau mengantuk tatkala aku nak bekerja... huhuhuhuh...

Citer ni ada kaitan ngan keadaan mengantuk yg saya alami pada ketika ini.

Semlm tak pegi mana2, just lepak2 kat umah. Tolong hubby gantung frame bunga yg mama mintak dia gantungkan. Lepas tu gantung hanger bag kat bilik (tu pun dah brape tahun beli hanger tu kat Ikea - kes hubby malas nak drill mende alah tu kat dinding - maka terperuk la hanger tu kat stor utk beberapa tahun). Ingatkan nak alih kedudukan katil & dressing table, tp terpaksa di postpone sbb nak tgk Danish siapkan homework dia yg melambak cam org sekolah rendah... huhuhu...

Tengah tgk Danish punye homework, pastu hubby kata stop dulu, dia suh berenti makan lunch. Bibik masak ayam masak lemak cili api-tak berapa pedas, ikan kerisi goreng, udang goreng, urap, sambal belacan & petai. Maka, saya & Danish serta hubby makan dgn berselera siap bertambah [punah diet den semlm :( ] Time tu pulak org lain dah makan, jadik kami bertiga makan ngan bibik je lah.
Then lepas makan, sambung tgk Danish punya homework sampai siap. Lepas tu suruh Danish tido.

Malam tu x makan nasik dah, lauk dah abes.... Mama cakap ngan bibik x yah masak lagi utk malam, sbb kununnya lauk siang tadi byk lagi, cukup sampai malam... Then sedara datang, jamu diaorg makan. Budak2 pulak kalu dah nama lauk ayam, kompem la makan berulang kan... :)

So malam tadi saya makan mee segera kueh teow sup PAMA, sgt sedap okeh... saya taruk telur sebijik, utk hubby pulak, dia nak makan maggi kari... so saya masakkan asing utk dia. Lepas makan maggi tu, adik ipar saya mintak tlg hantarkan dia balik umah. Umah dia dekat je ngan umah mama, saya hangkut anak2 saya sekali pegi temankan hubby hantar adik ipar saya balik umah beliau. Lepas balik dari rumah adik ipar tu, saya dah start menggaru. Memula ingatkan gatal biasa2 je. Jadik saya x tgk la tempat yg gatal tu. Tapi kejap2 tempat yg sama gatal, then bila tgk, dah timbul bulat2 tebal. Alamak! apa nih? saya kena gegata ke? Ish, x keruan menggaru tangan, kiri kanan lak tu. Time tu dah dekat kul 10pm, saya biar dulu, tp makin lama makin gatal, gatal2 tu pindah pulak kat tmpt lain. Tak boleh jadik ni, saya tgk jam dah pukul 10pm, kena ajak hubby gi klinik gini. Dalam keta, duk menggaru sakan. Sampai ke montot2 gatal. Huhuhuhu... Round punye round, jumpa satu klinik 24 hours. Terus suh hubby berenti, saya turun dulu gi register, nasib org x ramai kat klinik tu. Tunggu dlm 5min, nama dah kena panggil.

Bila doctor tanya "yes, kenapa?" terus la saya tunjuk bulat2 tebal kat tgn saya tu and cakap "saya kena gatal2 ni doc", doctor tu tgk & cakap "oooh... u kena gegata" then dia cakap bla... bla... bla.. tanya itu ini sket2, lepas tu dia tanya saya lagi "u nak injection atau makan ubat?" saya tanya "yg mane paling cepat", doctor kata "injection cepat", so saya choose utk di inject (walaupun takut kena inject, tp nak wat camane gatal x leh tahan). Lepas kena inject kat tangan (sakit hokay, sengal tangan sampai arini), alhamdulillah, gatal2 kat tgn berkurangan. Then, lepas kaunter ubat panggil nama utk amek medication, ada 3 jenis ubat, 2 ubat pertama tu makan lepas balik umah, then dia impom lagi satu ubat tu "ubat ni tak perlu makan sbb tadi dah kena inject", saya pun ok je. Lepas bayar semua (lupa pulak nak mintak resit, kalu x leh claim company), balik umah. Ingatkan dah ok la pas kena inject, sampai kat umah start plak gatal kat tempat lain, mak aihhh.. lagi dasat dr yg tadi. Bila check, mak oiii... merebak kat tmpt lain pulak dah... Saya x leh tahan, dah start menggaru semula. Sapu bedak gatal sejuk kepunyaan anak saya. Hilang kejap gatalnya, habis bedak tu, datang balik gatal2... Saya tanya hubby saya, "camana nih, gatal sgt" then dia suh saya makan ubat yg disuruh makan esoknya. Memula saya takut jugak, sbb kang terlebih dos ke hape, susah jugak. Tapi sebab x leh tahan, saya makan la jugak. Lepas makan, saya terus tido. Damia lum tido lagi, tapi saya x larat dah, ayah dia ada, biarla ayah dia tgk kan.

Dan kesannya, pagi tadi saya susah nak bgn sbb mata masih berat. Ketika menaip utk entry ni pun saya sangat mengantuk, sbb ubat tu masih ada dlm badan. Huhuhu. Cepatla kesan ubat ni habis.

0 comments: