CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 23, 2009

.::Nasi ayam penyet::.

Mmmm... tadi lunch makan kat luar, Kak Liza telah membelanjakan diri kitaorg berenam makan nasi ayam penyet yg paling sedap kat kompleks pusat bandar pasir gudang... tambah pulak minum air asam limau ais... fuhhhh... mmg heaven.... :)

Tapi tiap kali pas makan kat luar nih, saya ada problem... huhuhu...
Nape la mesti mata saya mengantuk lepas makan... adehhhh...
Masalah bag saya untuk menunaikan tanggugjawab sebagai pekerja yg berhemah... gagagaga :p
Poyo kan...

Tapi biarlah... yg penting saya dapat keje semula kat sini <----- ni ape kene mengena citer ni dlm entry nasi ayam penyet nih... :-p

Takde, sbnrnye nak citer nih...
Tadi gi makan nasi ayam penyet kan.... tu la citernye...
Sbbnye, saya x penah lagi citer nasik ayam penyet kat dlm blog...
Ade org kate nasik ayam penyek, tp sbnrnye ia disebut sbg nasi ayam penyet...
Mengikut sebutan dari org2 Indon yek...

Mungkin pada org yg x penah dengar name menu ni, mesti ia kedengaran pelik..
Sebenarnye, kalu ikut sebetul2 nasi ayam penyet nih, dlm set tu mesti ada:-
1. Nasi putih - kalu ikutkan beras dari indon paling sedap utk accompany set nih
2. Sup
3. Ayam kampung goreng dgn bumbu yg sedap
4. Ulam-ulaman - x kisah la ape pun jenis ulam
5. Tauhu goreng
6. Tempe goreng
7. Sambal belacan yg sgt sedap ;)

Apa yg sedap sgt nasik ayam penyet nih... mmm... pada saya la kan...
First sekali mesti sambal/sos yg disertakan sekali bersama set nasik ayam ...
2nd mesti tgk kegaringan & kesedapan bumbu ayam gorengnye...

Setakat ni saya dah makan nasi ayam penyet hampir 5 restoren dekat area pasir gudang...
3 di kg pasir putih, 1 di kompleks pusat bandar & 1 di kebayan taman mawar...
Dan saya pilih kompleks pusat bandar sbg lokasi nasi ayam penyet yg paling sedap saya penah makan setakat nih...
Kegaringan ayam & kesedapan sambalnye buat saya selalu nak ke sana...
Tapi dari segi ulam ulaman, maybe dekat kebayan taman mawar tu yg best...
Sbb ulam dia lebih byk variety... :)

Mmmm... setakat ni jer la dulu ulasan saya yek... cewah... sejak bila pulak saya ni jadik pengulas makanan ni... hahaha...

bukan ape, saya sekadar nak berkongsi je apa yg saya makan tadi.. sbb saya rase mmg sedap betul la nasi ayam penyet nih... hehehe..

0 comments: