CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 10, 2009

bidan terjun mak andam :p

owh ye... last saturday (05/12/09), tetibe aku jadik mak andam pulak...
kezen aku nikah on that day... memule katenye nikah 17hb, tp dipercepatkan atas sbb2 tertentu... dia punye budget dah tight utk amek mak andam make-up on that day... so, dia mintak tolong aku mekap kan dia...

memule x sanggup... yer la... mane penah aku mekapkan org seumur 28thn ni wehhh...
tetibe dia suh mekap utk nikah... kalu mekap utk diri sendiri boleh la kan... ni tetibe kene mekap kan org pulak... huhuu... tp pk2 balik... belasah jer la mekap dia...

memule tu ok jer la kan.. sekali bile dia kate dia beli baju kaler itam utk nikah... aduiiiiiiiiii... terus spoil mood nak mekapkan dia... aku tanye sane, tanye sini camane nak mekap kalu baju nikah kaler itam... sib baik la ade org sudi nak melayan... thanks to my adik, nana... byk info dia bagi... nana suggest suh wat smokey eye.. dia suh tgk kat youtube... beriya la aku mentelaah video smokey eye kat youtube tu... tp x masuk lam pale otak... adoiiiiiiiiiiii...

tibe hari nikah tu, pagi2 bgn siap2 semua.. then start mekapkan dia... aku belasah jer la mekap cemane pun.. ikut suke aku... sib baik la hasilnye memuaskan hati... pengantin suke, makcik2 dia pun kate just nice & kezen aku yg lain pun kate ok.... alhamdulillah...

bile dah mekapkan org, then org puji kate lawo... kembang si tukang mekap ni weh... hahaha... tetibe rase cam suke nak mekapkan org... tp kat umah aku mane ade org yg boleh dijadikkan model utk mekap2... tingin gak nak belajar wat shading segala... huhuhu...

ni yg rase nak menambah alat mekap lagik nih... koleksi belum complete... foundation stick xde, loose powder x de, concealer x de, eyeshadow pun x complete lagi, brush pun x cukup... blusher pun 2 kaler je ade.. huhuhu... nanti2 la yek... beli sket2 dulu... ade duit lebih baru boleh beli... :)

tp kezen aku kate barang mekap aku byk.. hahaha... aku lak tgk cam sket... sbb aku tgk mak andam punye siap ade bag dia tu lagi kan... tu yg aku rase aku punye tu sket... mmm.. leh gak masukkan aku nye angan2 ni dlm azam thn depan kan... :p... hahaha.. ye ye jer la aku nih... nnt kang separuh jalan jer jadiknye...

mmm... nak tunjuk gambo, tp gambonye ade kat lam lappie adik aku... nnt tunggu aku download kat pendrive dulu then aku upload kat sini ek...

0 comments: