CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 21, 2011

Jom engok ayang-ayang

Hahaha.. tajuk cam hape je kan, confirm ramai x paham :p

Sebenarnya tu bunyi kalau Damia yg cakap, so bunyi yg betulnya Jom tengok Layang-layang... Hehehe...

Hari Sabtu lepas, saya pergi tgk layang2 dekat Bukit Layang-layang, Pasir Gudang. Bawak anak-anak saya sebab dah berjanji dari awal pesta tu start mmg nak bawak diaorg. Festival Layang-layang ni merupakan acara  tahunan yg dianjurkan oleh Majlis Perbandaran Pasir Gudang. Last year diaorg tukar venue acara ni kat Bandar Dato' Onn, tapi dengar-dengarnya tak dapat sambutan sangat. Maybe sebab tu tahun ni dia buat semula kat tempat lamanya, Bukit Layang-layang. Memang happening sangat. Saya sampai sana dah petang, dalam pukul 4.30 jugak. Tapi org masih ramai gila, macam yg saya cakap kat entry lepas, parking was the MAJOR problem. Susah nak dapat parking, last2 parking jauh sikit pastu nak pergi sana kena langkah longkang besar, nasib baik ada org pandai buat titi kat longkang tu maka saya pun tak perlu la utk melangkah besar2... huhuhuhu....

Anak-anak saya excited tgk layang-layang sebesar 2x ganda size JCB. Byk kedai jual layang-layang, anak bujang saya apa lagi, harusla merengek mintak belikan layang-layang. Selagi tak dibeli, selagi tu la cakap & tarik muka masam. Haihhh, potong stim betul. Malas nak dengar rengekan yg boleh menaikkan temperature saya, jadik saya pun belikan la jugak. Tapi, bila bawak balik, besi melintang yg sepatutnya dipasang pada layang2 tu takde, mungkin tercicir masa bawak benda tu ke hulu ke hilir gaknya. Takde rezeki la Danish nak main layang2... Huhuhu...

Org mmg ramai sgt kat situ, saya tak sempat nak jengah2 segala aneka barang jualan. Sempat jenguk tempat jual layang-layang & gerai jual air je. Tu pun sebab anak2 dah kehausan. Al-maklum cuaca panas. Anak dara saya pun mula la buat perangai, nak mintak dukung memanjang. Patah pinggang.

Saya tak lama sangat dekat situ, pukul 6.30pm saya dah gerak balik. Lepas en.abg saya puas hati snap gambar layang2 beratus kali, dia pun ajak balik. Anak-anak saya ajak pergi Jucso pulak. Oklah, kat situ pun lama2 diaorg boring. Org ramai sangat, takut anak-anak hilang dari pandangan jadik cepat2 la kitaorg beredar dari situ.

Few pics yg saya ambik guna henpon, selebihnya ada kat PC rumah. Belum sempat nak copy masuk pendrive lagi.

Dah rasa cam bukan layang-layang, tp rasa cam belon raksasa terbang kat atas tu... hahaha...

Layang-layang Upin Ipin pun ada, tu kat belah kanan sekali :)


Harusla ada gambo berdua kan, tp biasalah kalau dah nama amek sendiri, upper position je lah yg nampak... :D

Nampak tak budak perempuan kecik tu muka masam, dia merajuk sebab tak dapat kamera yg abg dia tengah pegang. Bila merajuk dia pusingkan badan, takmo cakap dgn org. Tapi yg ni dia tetap tgk jugak konon nak mintak simpati ngan mommy dia lah... :)

Bila orang tak layan dia punya permintaan, bermula la lagu sentimental keluar dari mulut dia. Nangis la sekuat-kuat hati... tapi takde org dgr sbb kat situ pun mmg dah bising dengan bunyi speaker diaorg pasang lagu-laguan. hehehehe...

Bila ayah dia dah malas nak dengar anak dara dia merengek, ayahnya pun mintak kamera pada si abg. Abg tak byk cakap, terus je bagi dekat ayah. Abg mmg selalu mengalah kat adik dia. Baik abg, tapi selalu jugak mendengki adik dia. Huhuhu...

Haaaaa... kan dah dpt kamera, puas hati ok. Sekarang saya nak tangkap gambar. Hahahaha...
Nmpk tak mata dia sebelah tu cam org tak puas hati?  Hehehehe...

Itu je lah cerita saya buat masa sekarang. Next time saya upload gambo dr kamera en.hubby saya pulak. :)

1 comments:

ReActivate

::: salam eryne wassuuupp? [huhu] sonok plak baca kisah entry eryne kali nih.. rajin sungguh eryne sekeluarga pi festival layang2 yee.. bagus gak tuh utk membantu tingkatkan ekonomi & sektor pelancongan setempat [huhu].. mmg org kita memerlukan event sebegini kita rasa terhibur, release tension & luangkan masa dgn keluarga & rakan2.. mmg best. saya pon pi gak festival tuh, tapi saya pi waktu malam hari Jumaat. masa tuh ada event sambutan maulidur rasul, so ada forum perdana. artis aris ariwatan pon ada nyanyi lagu2 lama beliau yg kebykannyer berunsur nasihat. syok gak dpt tgk artis nih [hehe] eryne, lain kali datanglah ke festival nih waktu malam.. saya rasa lebih best kot sbb boleh lepak kat padang bukit layang2 tuh tgk org ramai yg berkunjung main layang2 waktu malam [huhu] ramai gak yg duduk2 kat padang tuh sambil makan ringan2. suasananyer agak berbeza dgn waktu siang. org pon tak ramai sgt jadi bolehlah parking kat parking lot. eryne nih mesti parking kat tepi jalanraya sebelah tangki air yg tinggi tuh yeh? [hehe] mmg ada longkang besar tuh.

::: biasalah budak2, mcm2 perangai. kelakar plak tgk anak perempuan eryne tuh. saya pon ada anak buah, penat gak nak dukung ajer memanjang, berat ler [hehe] tapi selalunyer nenek dia yg dukung..

::: so eryne, mcm mana dgn muzik utk diletakkan dlm blog nih? dah cuba ker? hari tuh saya dah tunjuk caranyer kan? anyway, tak sabar nak tgk gambar2 drpd en.abang eryne tuh.. emmm kamera besar yee.. saya jugak masih kecik jer [huhu] enjoy weekend eryne! have a nice weekend!!! :)