CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 6, 2010

.::Selamat Tahun Baru - Edisi Terlambat::.

Isk... camane nih... camane leh lupa mende penting gini... isk isk isk...
apalah saya nih... camane leh lupa nak wish Selamat Tahun Baru...
Ada ke patut... mengong betul.... adehhh...

Oklah, sebelum bln Januari masuk tengah bulan, saya nak wish Selamat Tahun Baru pada diri saya sendiri dan juga anda yg sudi bertandang ke blog saya (ada ke org baca blog aku nih?)...
Mmm... sebenarnya, saya x pernah ada azam setiap kali masuk tahun baru... tapi, ada org kata, kalau kita takda azam, maknanya hidup kita tak wawasan... betul ke? tapi kalau kita letak azam, tanpa melaksanakan ia, apa gunanya kan? mmm... pada saya, meletak azam tu boleh, tapi mesti didorong dengan perlakuannya, kalu setakat hangat2 t*h* ayam baik toksah tanam azam... fuhhh... glemer betul nama azam ni kan... heheheh...

So, daripada takda azam baiklah saya tanamkan satu niat... niat saya, nak membaca lebih banyak bahan bacaan yg berfaedah... bukan majalah hiburan atau majalah2 yg more to human interest, tapi saya nak membaca bahan yg ilmiah... setakat ni saya belum tau lagi apa yang saya nak baca, tunggu saya pergi kedai buku dan luangkan masa di sana, baru saya tau apa yang saya nak...

Satu lagi, saya nak jogging... seminggu dapat 2x pun jadik la... sebabnya, saya nak lebih berstamina... sekarang ni cepat penat... sebabnye badan dah berat, so buat keja sket pun terasa penat sangat... so, atleast dgn berjogging boleh gak turunkan berat badan & keep fit... cara sihat utk menurunkan berat badan... x payah la saya nak amek mende sampingan utk loose weight... malas dah nak buang duit utk bende camtu...

Hmmm... itulah dua niat saya utk tahun 2010 nih... semoga kedua-dua niat saya tu akan tercapai dalam tahun ni jugak dan akan berterusan ke tahun2 berikutnya... insyaAllah...

1 comments:

ReActivate

::: askm eryne wasssuuupp? salam tahun baru utk hari ke-7 [hehehe] takper masih 'fresh' lagi ni.. sayapon takde azam kalo org tanya pada setiap tahun, sbb azam tuh kita kena pikir betul2, silap nanti org akan gelak kat kita kerana tak dpt tunaikan di hujung tahun. paling senang eryne, just bayangkan bagaimana perasaan mula2 kita masuk keje, mesti kita ada simpan semangat & jugak azam baru utk ditunjukkan kpd rakan2 staf di opis. mcm tulaa saya bila tiba tahun baru, tiba2 jer dtg semangat baru.. yelaa pulak dah tuh time nak masuk tahun baru, opis kitorg baru dpt partition/cubicle baru utk workstation kami, lagilaa bersemangat.. azam pon berkobar2 hehehe.. kalo bukan pasal keje, eryne bayangkan perasaan masa mula2 nak kawin [hehehe] ataupon mula2 masok universiti ataupon rumah baru ataupon masa dpt anak pertama.. semuanya tertanam azam ketika itu.. g'luck eryne, semoga tahun 2010 membawa kesihatan, kesejahteraan & kegembiraan buat eryne & sekeluarga. aminnnn.. keep on blogging ok!