CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, February 19, 2010

.::Going to KL::.

Esok saya nak pegi KL. Hantar anak2 sedara balik ke rumah ayahnya. Maybe akan bermalam satu malam kat sana, tp belum decide lagi nak tido hotel mana.

Bawak Danish je, Damia tinggal ngan neneknye. Ingat nak ronda2 kat sana mlm esok, tu yg tak boleh bawak Damia. Anak dara saya tu susah kalau nak dibawak berjalan, tunggu dia besar sikit lagi baru ok kot. Sama cam abg dia la dulu, pun payah kalau bawak berjalan. Mau dia mengamuk kalu dia mengantuk, ada je yg tak kena nanti... So, tinggal kan dia sekejap la.

Ingat nak jumpa kawan kat sana, lama benor x jumpa Farhana, Ayie & Kak Fiza. Tapi masa singkat sangat, camana nak gather kan... hmmm... maybe try tu meet Farhana je la. Rindu bangat sama dia. Lama betol x jumpa. Ops lupa, Farhana tu may best friend time college dulu, sama juga dgn Ayie & Kak Fiza. Kebanyakkan kengkawan saya yg study sama2 dulu smua kerja dlm bidang kewartawanan, saya je la yg tercicir kat Pasir Gudang ni. Takde rezeki nak kerja cam kengkawan saya yang lain tu. Apa nak buat, kerja je la kat POC ni kan... hehehe... sini pun kira rezeki saya jugak... :)

Berbalik pada cerita saya nak ke KL ye... Kalu dulu, tetiap kali ke sana saya akan tumpang tido di rumah adik saya. Tapi memandangkan adik saya dah berpisah dgn suaminya, maka seganlah saya nak berbuat demikian, makanya tu yg nak kena carik hotel budget utk kami berlima nanti. Berlima tu termasuk saya, suami, Danish, adik saya & sorang sepupu saya. Planning nak menghabiskan masa ronda bandar KL time malam, lama sungguh tak buat aktiviti tu. Last dulu masa saya study... Hahahaha... Kalau diingat zaman tu mmg seronok. Buat assignment photo journalism, kena kluar malam sebab nak amek gambo... dan teman saya ketika itu ialah Ayie. Mana2 pegi buat assignment pun dengan dia, sampai BF saya masa tu (iaitu suami saya) naik jeles pulak dgn dia. Hahaha... tu kenangan lama yg saya simpan sampai sekarang. Wahai kawan2 saya, marilah kita berjumpa seketika, rindu benor dgn anda semua. huhuhu...

Setiap kali cuti sekolah, anak2 adik saya akan balik bercuti dgn emaknya di sini, habis cuti sekolah diaorg akan balik ke KL, tinggal dgn ayahnya. Kesian tgk diaorg tu, kecik2 lagi kan... belum paham pun apa makna perpisahan emak & ayahnya. Nak buat camana, jodoh adik saya bersama suaminya tak panjang. Kena la diaorg belajar terima hakikat. Cuma sekarang ni je belum lagi, sbb diaorg pun kecik2 lagi kan.. Tunggu la diaorg besar sikit nnt, mudah-mudahan diaorg boleh terima. InsyaAllah... Aminnnn....

Apalah saya ni kan, dari tadi melencong citer lain. Hahaha... lantaklah... saya pun tak tau nak citer apa sebenarnya. Cuma niat utk meng 'update' blog je. Ni pun curik2 lagi update blog kat opis. Abes tu dah sampai awal pagi, tak tau nak buat apa. Baiklah saya menghabiskan masa ber'blogging' kan... hehehe...

oklah, saya kene pen-off dulu. Hr manager saya yg x berapa nak betul tu dah masuk. Sat lagi dia nmpk saya guna internet plak, kang dpt lagik email busuk dari dia tu. InsyaAllah, nnt saya sambung lagi.

1 comments:

ReActivate

::: salam eryne pekabar? [huhu] selamat pagi.. nih tengah curik2 buka internet ker? [hehehe] kang hr manager nampak kang.. panjang sungguh citer eryne ye.. tak sangka plak eryne nih dok pasir gudang, dekat bebenarlah dgn kampung pasir putih tuh yee.. saya jarang jugaklaa pi makan kat restoran seafood di sana.. bila ada special occasion jer baru pi, makan ramai2 dengan teman2 karib especially yg susah nak jumpa, masing2 keje. mcm eryne gak laa ada di selangor ada di KL dll.. eryne keje kat mana yek POC tu mende? [huhu] kalo tak keberatan..

::: bercakap pasal teman tapi mesra mcm eryne punye kes tuh gak laa, saya pon ada kisah mcm tuh. sampai suami dia jeles plak kat saya [hahaha] teman saya tuh perempuan, baik orgnya.. sampai makbapak dia pon saya rapat.. keluar jejalan, keje, makan, carpool, naik bas semuanya sama2.. ada perasaan terhadap sidia? well, [hehehe] the truth is, yesss [ekekeke], tapi malas nak kacau bila dia kata dia dah ada boyfriend [masa tuh belum kawin].. soo saya taknak kacau daunlaa, saya plak yg melalut citer yek..

::: apa2pon eryne, kat KL nanti, amik byk2 gambar best.. byk tempat & scene2 yg menarik di sana.. saya pon penah shoot kat KL terutama di chowkit, fantastic! tapi dgn kamera cinonet saya tuh, tak boleh kemana pon, nak menyamar jadi wartawan pon payah [hehehe] so susah sikit laa nak masuk majlis/event secara percuma..

~ salam maulidur rasul! have a good journey! enjoy..